הפקת פודקאסטים עבור ארגונים

לייעוץ והפקת פודקאסטים - צרו איתנו קשר

💡אתה כנראה לא הולך לקרוא את כל המאמר הזה עד הסוף. עם זאת, אם מאמר זה היה ניתן לך כקובץ שמע, סביר להניח שהיית מקשיב לו בנסיעה הביתה או תוך כדי ריצה. פודקאסטים נועדו על מנת שאנשים יוכלו להאזין להם תוך כדי ביצוע משימות שונות זה יכול להיות אימונים בחדר כושר, נסיעה לעבודה או אפילו בזמן כיסוח הדשא.

פודקאסטים הם כלי שיווק יוצאי דופן ועל כך נדבר מעט מאוחר יותר אך חשוב כבר כעת להבין כי פודקאסט יש גישה דו-כיוונית:

האורחים מייצרים נטוורקינג יעיל,הערך של הנושאים הופך את הפודקאסט למגנט עבור קהלים חדשים, הקהלים החדשים האלו זורמים אליכם 24/7 בכל ערוצי התקשורת שלכם, אם זה ברכישה או בנאמנות למותג ופודקאסט טוב ימשוך אליו מאזינים בכל עת, גם שנה ושנתיים אחרי, למעשה לפודקאסט טוב כמעט ואין תאריך תפוגה, כל פודקאסט שתפיקו בארגון ישמש הלכה למעשה כשגריר שעובד 24/7 עבור הארגון שלכם.

מה זה פודקאסט?
פודקאסטים הם בעצם תוכנית רדיו אינטרנטית.
הציבור יכול להאזין לפודקאסט שאורכו משתנה, פודקאסטים מטבעם בדומה לתוכניות רדיו יכולים לכסות כל נושא ואכן אפשר למצוא רק ברשת הישראלית אלפי פודקסאטים עם מאזינים קבועים על כל נושא שבעולם, ספורט, פוליטיקה, תרבות ועוד.
נוסיף לזה את השפעת הקורונה ונגלה כי לא רק שמספר המאזינים זינק באופן דרמטי(!) גם מספר שעות ההאזנה בשבוע גדל אף הוא באופן דרמטי תוך שהוא נוגס בנפחי השימוש של יוטיוב ופייסבוק יחדיו.

מדוע עסקים ארגונים ואנשי ציבור צריכים להפיק פודקאסטים? 

חיבור קהל
פודקאסט הוא דרך אישית יותר להגיע לקהלים פוטנציאליים חדשים, שמיעת קולו של המגיש מעניקה לקהל קשר חזק יותר מאשר קריאת המידע מול דפדפן אינטרנט. בפודקאסט הקהל מקבל הכרות עם החזון והערכים שהארגון מייצג והיכרות זו גורמת להם לגלות עניין בתוכן שהארגון מייצג, סביר גם להניח וזה קורה על פי מחקרים, לאחר הפקת פודקאסט מוצלח תהיה צמיחה של עוקבים גם בשאר הרשתות החברתיות שבהם הארגון שלך פעיל.

'קול' יכול למשוך קהל הרבה יותר ממה שמילים בדף יכולות למשוך קהל. הקול הזה בונה אמון והאמון הוא שבסופו של דבר מוכר מוצר או שירות.

נוכחות ויצירת אוטוריטה
פודקאסט, בדומה אגב לכתיבת ספר, מייצב אותך מיידית כאוטוריטה בתחומך, קהל המאזינים שלך יוכל לשמוע את ההתלהבות והמקצועיות בקולך ולהתקרב אליך אף יותר ברמה האישית, לעיתים סגנון דיבור של אדם שונה מאוד מהמסר שעובר דרך המילה הכתובה והאפשרות שיש בפודקאסט להעניק מידע מעודכן ומדויק לקהל שלך יכול לעזור לאנשים לייצב את הארגון שלך כסמכות ואוטוריטה בתחומך, הבטחון והחזון שתקרין בפודקאסט יורגשו היטב אצל קהל המאזינים שלך שהם מצידם יגבירו את האמון בך ובארגון שאותו אתה מייצג.

 

חיזוק ערכים והעברת מסרים
הצגת הפודקאסט של החברה שלך לעולם. בין אם אתה ארגון קטן או ארגון בצמיחה, פודקאסטים הם דרך מצוינת לשים הארגון שלך כמותג והשראה עבור אחרים. פודקאסטים מטבעם הם מדיום אינטימי שדומה לניהול שיחה עם הלקוח שלך וזה המדיום היחיד שמאפשר בפעם הראשונה להכיר אותכם, את הדמויות בארגון שאותו אתם מייצגים. אם אתה רק בתחילת הדרך, חשוב לוודא שאתה מפתח את הפודקאסט שלך מתוך מחשבה על אסטרטגיה. תרצו לחשוב באיזו תדירות תצטרכו להפיק פרק, מי יפיק את התוכן, מה הוא יכלול ומי קהל היעד שהולך להאזין למסרים.

השתמשו בקולכם!

למילה הכתובה יש את הכוח שלה ופודקאסט לא הולך לתפוס את מקומה. יחד עם זאת חשוב להבין שבעוד למילה הכתובה יש את היתרונות שלה, לפודקאסט מכוון 'קול'  יכול לשמש ככלי רב עוצמה לשיפור ההבנה ויצירת תהודה רגשית.  הוא יוצר 'שפה' ולעיתים אף ביטוי לשון, דרכם המאזינים יכולים לחוש ולהזדהות עם רגשות כמו  התלהבות, כעס, עלבון, התרגשות, גאווה ולפתח קירבה אינטמית יותר מול המרואין. כאשר משלבים פודקאסטים פנימיים עם תכנים נוספים אפשר לראות את התהודה החוזרת על כך מורגשת בכל ערוצי התקשורת הנוספים בארגון.
לפודקאסט שמגיע בצורת אודיו יש יכולת טובה מאוד 'להעביר מידע מעל ומתחת לפני השטח' ואף פודקאסטים עוזרים לנו להבין ולזכור מידע בצורה טובה יותר.

פודקאסט לעומת זום.
כולנו מכירים את התחושה של "עייפות זום" ועיניים מאומצות מהסתכלות על מסכים כל היום, זום זה בדרך כלל 'שידור חי מול קהל' פודקאסט בדרך כלל הוא שידור ערוך ללא קהל וככה הוא יכול לתת לעינים שלכם לנוח ולהתמקד בתוכן שעולה  מתוך ההאזנה, כבר כיום לפודקאסטים יש תהודה חזקה, הם מייצרים פוטנציאל למעורבות טובה יותר והמאזינים מביעים יותר ויותר אמון בפלטפורמה החדשה הזו.החברה.

קל להפעלה נוח להאזנה
קל להפיק פודקאסט, בין אם יש לך מיקום מסחרי או עסק מהבית. מעבר לעובדה שתוכל לעשות זאת בעצמך באמצעות ציוד הקלטה ועריכת אודיו, אלו באמת החלקים הקלים אך מאוחרי הקלעים בפעם הראשונה שתפיקו שידור פודקאסט לבדכם קחו בחשבון שתצטרכו לדאוג למרבית הדברים הבאים (או שתפנו אלינו, ואנחנו נדאג לכם להפקה והפצה:

  • פתיח עבור הפודקאסט.
  • מכשירי הקלטה באיכות גבוהה.
  • הפקת שידור פיילוט מלא.
  • מיקום מיקום מיקום, שמכשירי הקלטה דולקים הרעש הסביבתי נוכח בצורה מסיבית בהקלטה, מצאו חדר נעים ונוח הרחק מחלונות רועשים ודלתות נפתחות.
  • תוכן רלוונטי, על מה יעסוק הפוסט.
  • מה יהיה אורך כל פרק (אנחנו ממליצים סביב 25 דקות).
  • מה התדירות שתרצו להפיק פרקים חדשים? פעם בשבוע, פעם בחודש?
  • האם מקליטים מספר פודקאסטים ביום הפקה אחד ו/או מפיקים פרק בשבוע / פרק בחודש?
  • באילו ערוצים הפודקאסט יעלה (יוטיוב, סופטיפי וגם שירות הפודקאסטים של אפל).
    אם כך בוודאי תצטרכו שירות שמעלה אוטומטית את התכנים לכל הפלטופרמות הנ"ל.
  • האם השידור גם יצולם או רק יוקלט? שידור מוצלם מאפשר נוכחות מקבילה ביוטיוב ואפשרות בעתיד לגזור תכנים מהשידור ולהפיץ ברשתות נוספות כגון ווטאסאפ טיקטוק פייסבוק וכו'.
    * כדאי להקליט וידאו גם כדי שתוכל לפרסם את הראיון ליוטיוב ולמדיה החברתית כחלק מאסטרטגיית התוכן שלך.
    כמו כן, קחו בחשבון כי שידור מצולם מחייב בדרך כלל גם שימוש באמצעי עזר כגון גופי תאורה.

בכל עת אתם יכולים לפנות אלינו דרך טופס צור הקשר על מנת שנסייע לכם בהפקה והפצה עבור פודקאסטים חדשים.

חשוב להגדיר אסטרטגיה שיווקית עוד לפני הצעד הנכון ולהסתמך על אנשי המקצוע שיכולים לתת את התוצאה הטובה ביותר בזמן אמת על המגרש, בזמן הפקת הפודקאסט.
- הפקת פודקאסט באופן מקצועי דורש ניסיון שיווקי בתחום, כישורי ניהול פרויקטים ויכולות טכניות ואנטליות.
- 'אולפן ההקלטה' חייב להיות מרושת היטב, בעל תקשורת יציבה והרחק מרעשי הסביבה.
- עורך האודיו והוידאו במקרה הצורך, צריך להיות עם תשומת לב לפרטים קטנים, כישורי תקשורת והקשבה, העורך הוא שחקן צוות מרכזי בהפקה והוא זה שמחליט אלו תכנים ירדו משידור ואילו תכנים יכנסו לשידור.
- הפקת גרפית יחודית, פודקאסטים אינם 'מצטיינים' בלשון המעטה ביכולות גרפיות משופרות, הם אינם זקוקים לכך, אך עדיין חשוב להשתמש במעצב יצירתי היודע לשלב את הלוגו והגרפיקה הנכונה סביב כל פרק.
- כותב התוכן, בעיקר בתכנים המיועדים לאתר אינטרנט חייב להכיר את עולם קידום האתרים האורגני ולהתייחס לכך בעמודי התוכן שעליהם הוא אמון.
- פרסום ושיווק פודקאסט, מומלץ להכין צ'ק ליסט על הפלטפורמות הפרסום הנוספות הקיימות שבהם אתם מעוניים לקבל חשיפה, זה בסדר לבחור בכולם, רק דאגו לכך שהצוות שלכם יודע לתת מענה לכל הפלטפורמות הקיימות, סופטיפי, יוטיוב, אפל פודקאסט ועוד.

חשוב: אל תשכחו את המאזין.

על מנת להפיק פודקאסט מוצלח חשוב גם להבין מדוע מאזינים בוחרים להאזין לפודקאסט, להלן חלק מהסיבות:

  • כדי ללמוד דברים חדשים
  • כמקור בידור
  • כמקור חדשות
  • להשראה

לכן חשבו על המאזין הבא שאתם מגיעים לייצר תוכן חדש, ראו את הערכים שגורמים לכם להקשיב, להתאהב ולהסתקרן והכניסו את המרכיבים האלו אל תוך הפקת הפודקאסט הבא שלכם.

💡💡💡 בונוס: הפקת תכנים נוספים מתוך פודקאסט מצולם.
לאחר הפודקאסט המצולם הראשון שלכם לארגון שלכם יהיה 'תחמושת דיגיטלית' מתוך פרק אחד של פודקאסט אתה יכול להפיק, לכל הפחות, תכנים קצרים עבור יוטיוב, לפרסם תוכן חדש באתר שלך, להוציא טיזרים מתוך הפודקאסט ברשתות נוספות שבהם אתם פעיל, כגון טיקטוק, פייסבוק טוויטר וכו'..

הפקת פודקאסט פנים ארגוני

הגיעו לעובדים שלכם ברגע הנכון עבורם
The X Factor

כאשר המאזינים מעורבים בעסק שלך, הם משקיעים יותר במותג. הם רוצים להמשיך להקשיב, מה שמוביל להגברת נאמנות המותג. המשמעות היא שימור לקוחות טוב יותר והפחתת עלויות השיווק - win-win!

רעיונות להפקת פודקאסטים:

מנהל ותיק בחברה מראיין עובד חדש, או הפוך.
בנוסף, אם אתה מקבל את האורח הנכון, גם העסק שלך וגם האורח ירוויחו. רוב הסיכויים הם שברגע שהאורח שלך נתן לך את הזמן להופעה שלך, אתה תגמל עבור האורח שלך וכך זה ימשיך. עסקים יוצאי דופן מבוססים תמיד על שותפויות וזה רק אחד היתרונות של הפודקאסט.

 

בונה מודעות למותג
הפודקאסטים נהדרים בכל שהחשיפה שלהם הם ספציפית עבור 'אנשים נכונים' וכאן נכנס המימד הפסיכולוגי, אלו מסרים אפשר וצריך לבנות לקהל היעד הרלוונטי

אסטרטגיית 'קהל החדש' מוכחת! 
לפי SemRush, כ -20% מהאנשים רכשו מוצר או שירות לאחר ששמעו עליו בפודקאסט וזה שלעצמו נתון גבוה יותר מרוב ערוצי השיווק הכי פופלארים כיום. הסיבה לכך היא שבפורמט פודקאסט, מוצרים ושירותים הם חלון ראווה מבלי להיות חלון ראווה, מה שמאפשר לך להגיע עם התכנים שלך ישירות "מהדלת הראשית".

חיזוק נוסף אפשר למצוא אצל Workforce Pods ששם נטען שפודקאסט היא אסטרטגיית השיווק היחידה שארגון צריך ליצירת תנועה מכיוון שהיא מכוונת קודם כל לרעיונות שאתה רוצה להעביר. זה נהדר כי התוכן שלך מגיע לאנשים בצורה אלגנטית. מאזיני הפודקאסט שלך כבר נמצאים במצב מושלם לקלוט כל מסר שאתה נותן להם. זה אידיאלי עבור הפצת מודעות בדרך חכמה ועל פי המחקרים, לפחות  20% מהם מחפשים אינטרקציה נוספת איתך אם זה ברשתות החברתיות שלך ו/או בארגון שלך.

ניתן גם להפיק פודקאסט לקהל פנימי אשר מיועד עבור חברות המעסיקות מעל 1000 עובדים.
כיצד פודקאסט פנימי יועיל לארגון שלך

פודקאסטים זוכים לשיא של כל הזמנים בפופולריות. יותר מ-100 מיליון אנשים מדי חודש מאזינים לפודקאסטים מדי חודש!.
גם אם פודקאסטים הם אהובים עליך, ייתכן שאינך מודע לאופן שבו הם יכולים להועיל לחברה שלך. למרות שפודקאסטים שמיועדים רק עבור הארגון עדיין אינם כל כך פופלארים בישראל, בעולם התופעה הזו מתרחבת, חברות רבות וארגונים גדולים הבינו לפתע כיצד פודקאסטים מתאימים היטב לצרכי תקשורת פנימיים כמו למידה של עובדים, השקה של מוצרים חדשים, עבודה בצוותים, (לעובדים ברחבי העולם או לעובדים מהבית) אפילו עבור חניכת עובדים חדשים.

יתרונות של פודקאסטים פנימיים לחברות

  • ניתן לצרוך פודקאסטים לפי דרישה – בכל מקום ובכל זמן. העובדים מקבלים את המידע בזמן שלהם בזמן שהם "במצב האזנה". לדוגמא: בזמן נסיעות לעבודה, אוטובוס , רכבת, גם ברכב הפרטי ומקבלים תוכן רלוונטי ונגיש במיוחד, כך שתמיד האזנה לפודקאסט יכולה להשתלב בלוח הזמנים.
  • פודקאסטים הם כבר מדיום אידיאלי עבור צוותי מכירות ועובדים שמבלים זמן רב בנסיעות ועם המעבר למעבודה מרחוק, הם הפכו לכלי חיוני אף יותר, האפשרות להאזין לפי דרישה, על פי הלו"ז הנוח למאזין מחזקת את האמון של העובד בארגון, המדיום החדש הנ"ל מביא עימו את הנוחות האולטימטיבית ומסיר מכשולים רבים בפני קהלים חדשים.

 

יעילות ונגישות

מכיוון שפודקאסטים נגישים בכל עת, הם הופכים לארכיון מושלם לשאלות או עניין בארגון, אתם תשימו לב לזה ברגע שתתחילו להפיק פודקאסטים מוצלחים מעוררי עניין תהנו ממשיכה גדולה יותר ומעורבות גבוהה יותר.

חברות בעולם שמפיקות פודקאסטים בארגון:

  • VMware משתמשת בפודקאסטים לתקשורת פנימית, הדרכה וחינוך מול לקוחות . אבל, המוטיבציה העיקרית שלהם במקור הייתה לקבל מידע הדרכה בידי צוות מכירות השטח שלהם, לארגון היה מערכת LMS  פנימית (מערכת ניהול הלמידה) אך זאת לא הציעה חווית משתמש מספקת והחברה חיפשה עבור פתרון טוב יותר עבור אנשי מכירות השטח שלהם, העובדים מצידם אימצו בהתלהבות את המדיום הנוח והפודקאסטים הפנימיים זכו להאזנה מרובה.
    ההצלחה הזו עודדה את החברה להמשיך להפיק פודקאסטים לעובדי הארגון ואף החליטה לתגמל את העובדים בבונוסים שונים וניקוד פנימי על ההאזנה לפודקאסטים השונים.
    פודקאסטים אידיאליים עבור עובדי חברה שנמצאים בשטח, הוא מסתדר היטב עם לוחות הזמנים של העובד ומאפשרים להם להתעדכן בד.נ.א של הארגון באמצעות האזנה לפודקאסטים שהפיקו לרוב 'חברים מתוך הארגון' מה שמייצר שיתוף פעולה פורה יותר בין כל העובדים בתוך הארגון ומאפשר לחברה לצמוח אף יותר מכיוון שאנשי מכירות השטח מקבלים 'מידע משלים' על חלקים בחברה שעד היום לא נחשפו אליה וזה מאפשר לייצר אינטראקציות טובות יותר מול במפגשים מול לקוחות חדשים לחברה.
  • גם Jostens וגם Signature Performance פנו לפודקאסטים ושניהם מהווים דוגמא טוב לארגונים שמאז תחילת הקורונה התחילו להפיק פודקאסטים לשימוש פנימי בתוך הארגון, הפתרון היה נוח עבור עובדים הנמצאים בשטח, בנסיעות ובדרכים, למרביתם זאת הייתה הפעם הראשונה שבהם שמעו בכירים בארגון באופן נגיש, בשיחה קולחת, בצורה אמיתית מה שאפשר להם להתחבר אף יותר לחזון הארגון, אך גם העניק להם גישה למיד ונקודות מבט שמעולם לא היו מקבלים, הפודקאסטים שימוש כאקספקטור ואפשרו לצוות שלהם לתת ולקבל שירות יותר מקצועי.

צריכים רעיון? זקוקים להשראה? סיבות טובות להקים פודקאסט פנימי בארגון:

דרכים נוספות שחברות משתמשות בפודקאסטים באופן פנימי:

  • השתלמויות שונות
  • מיקרו-למידה
  • עדכוני מנכ"ל או דמויות עבר בחברה.
  • עדכוני צוות, מוצר או שירות.
  • ראיונות עובדים או לקוחות.
  • משחקי תפקידים.
  • פיתוח מנהיגות.
  • היסטוריה ארגונית מראשי הארגון ו/או מחלקות שונות.
  • עדכונים רוחביים לשינויים קיצוניים בארגון, כגון מעבר לעבודה מהבית.
  • הכנה למפגש אימון, קטע חיזוק/ליווי שנערך פנימי בתוך הארגון, למשל משלחת של עובדים בכנס בחו"ל, כיצד להתנהג ולמה לצפות.
  • ידע ידע וידע ! ראיונות עם מומחים בתחום (פנימיים וחיצוניים, שותפים, ספקים וכו'), הפקת פודקאסטים עם אנשי מפתח בתעשייה.

 

בא לכם גם? רוצים להקים איתו פודקאסט בארגון שלכם, אל תהססו לפנות אלינו, מלאו פרטים בטופס צור הקשר ונחזור אליכם בהקדם.

 

לבסוף, אל תשכח לקדם את הפודקאסט שלך!
  • לסיכום

    כיום, אנשים מצפים לסוגים רבים של תוכן שיתאימו לצרכים שלהם. לא לכולם יש זמן לקרוא פוסט של 6,000 מילים בבלוג. אחרים רוצים סרטון מהיר ואז יש פודקאסט – דרך מצוינת להגיע לאנשים מחוץ לזמן שהם יושבים מול המחשב. למעשה הפקת פודקאסט משתלמת בכל בכל ארגון, פודקאסטים הם הדרך הקלה והיעילה ביותר לבנות מערכות יחסים עם לקוחות אידיאליים, להכפיל תוכן ולבסס מנהיגות מחשבתית.
    מעוניין בהפקת פודקאסט אצלכם בארגון? השאירו פרטים בטופס המצורף.

The X Factor
עם פודקאסטים, אתה לא צריך לדאוג שהקהל שלך עסוק כל כך שהוא לא יכול להאזין ולהעניק ערך. הדבר הגדול בפודקאסט הוא שמאזינים יכולים להוריד פרקים ולהשמיע אותם מחדש בכל עת שהם רוצים. ריצה, נהיגה, עבודה, מנוחה – בכל מצב, המאזינים יכולים לצרוך פרק של פודקאסט ללא מאמץ.